İmza Macerası

Bu sene Müfettiş’i yeniden izledim. İlk defa bir oyunu ikinci kez seyretmiş oldum. Oyunun genelini hatırlıyor olsam da sahneleri gördükçe anımsadım. Bir filmi yeniden seyretmekten çok bir resmin yeniden çizilmesini izlemek gibiydi.

İlk defasında kaymakam rolünde Çetin Tekindor vardı. Oyun boyunca sanki bir sağlık sorunu varmış gibi oynamıştı, nefes nefese kalıyordu. Hatta oyunu bitiremeyecek diye korktuğumu hatırlıyorum. Şimdi bu rolde Hakan Meriçliler’i seyredince bana fazla diri, fazla dinamik geldi. Sanki kaymakam hastalıklı, çökmüş görünmeliydi. Ya Tekindor’un yorumu fazla aklımda kalmış, ya da ilk onu seyrettiğim için böyle düşünüyorum. Belki de adam o hastalıklı görüntüyü oyunun yorumu icabı abartıyordu.

cayhane_afis.jpgOyunu ikinci defa seyretmemin sebebi ise Bülent Emin Yarar’dı. ….’nın doğum günü hediyesi için Devlet Tiyatroları’ndan Çayhane’nin afişini istedim, hemen gönderdiler. Afişi kolayca bulunca bir de imzalatayım bari diye düşündüm, oyuna gittim. Yarar’ın girişini kaçırdığım için çıkışını beklemem gerekti, ben de arada oyunu yeniden izledim. Taksim Sahnesi’nin balkonu olduğunu biliyordum ama ikinci balkonu olduğunu bilmiyordum. Oradan izlemek bir eziyet, çok mecbur olmadıkça tavsiye etmem.

Bülent Emin Yarar son çıkanlardandı. Onu merdivenlerden inerken görünce beklemediğim şekilde biraz heyecanlandım. Konuşurken dilim dolandı galiba ama o içten yaklaştı, hatta elimi sıkmaya hamle etti de rahatladım. İmza isteyeceğimi tahmin etmiş olmalıydı ama imzalayacağı şeyin Çayhane’nin afişi olduğunu görünce şaşırdı. Bu arada ben de “Sizi en son Oyun Sonu’nda izledik, aslında Ermişler ve Günahkârlar’dan beri izliyoruz.” falan diye saçmaladım. Biraz sıradan olacağını söyleyerek “…..’ya sevgilerle” yazıp imzaladı. Ben de “hatırası önemli” gibisinden bir şeyler söyledim, üstüne bir de başarılar diledim, sanki dilemesem başarılı olamayacakmış gibi. Sonra da sardım afişi, döndüm eve. Çerçeveletince güzel bir hediye oldu.

Bir Cevap Yazın

